onsdag 15 augusti 2012

Fimpar på rätt plats

Idag har en motion lämnats in till Borås kommunfullmäktige där jag är medundertecknare. Motionen handlar om att sätta upp askkoppar på papperskorgar. I somras när jag stannade en natt i Oskarshamn för vidare färd till Gotland och Almedalsveckan fick jag syn på hur man där satt upp en liten askkopp på en papperskorg. Fotograferade och tänkte att detta borde vara något för Borås också. Hann inte skriva en egen motion utan tre moderater kom före, som sett motsvarande i Göteborg. Jag fick möjlighet att också skriva under motionen. Tack för det för den känns meningsfull.IMG_1528

Det är inte snyggt med alla fimpar som ligger slängda på gatorna. Även om jag tror att det kanske fortfarande kommer att ligga en eller annan fimp på gatan så kanske det blir betydligt färre. Idag finns ju ingenstans att slänga fimpar. Att slänga i papperskorgar medför alltid en risk att det kan uppstå eld.

Inga kommentarer: